Artikeln publicerades 5 februari 2024

Nu finns livräddningsutrustning och hjärtstartare på Ronneby Live

Var finns kommunens hjärtstartare och livbojar? Nu hittar du svaret på Ronneby live under en ny kategori som heter ”Livräddning” där du får en överblick över var utrustningen finns.

Filtrera på underkategorier

Nu finns kommunens livräddningsutrustning digitalt på Ronneby live där du enkelt kan se var du hittar dem på kartan. Under huvudkategorin Livräddning kan du filtrera på underkategorier och välja den typ av utrustning som du är i behov av.

Koppling till Hjärtstartarregistret

Ronneby live har en koppling till Hjärtstartarregistret där alla hjärtstartare registreras och sedan visas på kartan. På varje hjärtstartare finns information om dess tillgänglighet och de hjärtstartare som finns tillgängliga dygnet runt har försetts med en liten grön pulserande ikon för att du ska kunna urskilja dem.

Frågor?

Livräddning

Enhetschef Gata Mikael Olausson, mikael.olausson@ronneby.se, 0457-618248 eller Anläggningsansvarig Daniel Svensson, daniel.svensson@ronneby.se, 0457-618210

Ronneby live

Verksamhetsutvecklare digitalisering Emma Hessbo, emma.hessbo@ronneby.se, 0457-618038.