Artikeln publicerades 18 september 2020

Nytt Ronneby Magasin i din brevlåda

I dagarna kommer ett nytt Ronneby Magasin landa i din brevlåda. Du kan bland annat läsa om en Ronnebyfamilj som delar med sig av sina hemesterpärlor, om det nya parkområdet som växer fram vid Kilen och om kommunens arbete under den pågående pandemin.

Tre nummer av Ronneby Magasin No 6 som ligger i gräset

Det nya Ronneby Magasinet har något färre sidor än vanligt, men innehåller ändå mycket information. Du hittar bland annat konkreta tips från Folkhälsomyndigheten och andra myndigheter för att skydda dig och andra från coronaviruset. Även om smittspridningen fortsatt är låg i Blekinge är det viktigt att följa dessa råd. Tillsammans kan vi skydda varandra!

Dessutom tipsar en Ronnebyfamilj som härliga höstutflykter i närområdet. Du kan läsa om den nya Parkdalaskolan som växer fram i centrala Ronneby och om kommunens aktiva arbete med invånarnas trygghet i fokus.

Från och med idag kommer magasinet landar hemma i brevlådan hos alla Ronneby kommuns knappt 15 000 hushåll. Hör gärna av dig till Medborgarservice om den inte kommit mot slutet av nästa vecka.

Här kan du läsa Ronneby Magasinet digitalt. Pdf, 942.6 kB.