Vanliga frågor

Här hittar du vanliga frågor inför ditt besök på Brunnsbadet. Har du fler frågor är du välkommen att kontakta oss på tfk@ronneby.se.

Finns det lediga biljetter idag?

Du kan förköpa biljetter fram till kl 9.30 den aktuella dagen. Varje dag finns det även ett begränsat antal biljetter som säljs i kassan. Vi kan dock inte svara på hur många biljetter som är kvar varje dag i kassan, utan vill du vara säker på att komma in den dag du har planerat så kan det vara bra att förboka.

Kan det bli fullt på badet?

Ja, det finns en övre gräns för hur många som får vara på området samtidigt.

Kan jag boka biljetter till barn under 12 år separat?

Nej, du kan bara boka biljetter till barn under 12 år i samband med att du köper biljett till person över 18 år.

Behöver du ledsagare?

Vill du besöka Brunnsbadet i sommar och behöver ledsagare?
Online bokar ni då en vanlig biljett plus en barnbiljett (så blir de kostnadsfritt för ledsagaren). Vid betalning i entrékassan hjälper personalen er. Tag med intyg från sjukvården, skola eller assistentbolag och visa detta i entrékassan.

Kan jag gå ut och in på badet igen?

Ja, i entrén får du ett band som gäller för hela dagen. Det innebär att du kan gå ut från området en stund och sedan gå in igen samma dag.

Bada eller inte bada?

Alla som besöker Brunnsbadet måste betala entrébiljett, även om man inte tänker bada.

Var parkerar vi bilen?

Parkering finns i anslutning till badet och i Brunnsparken. Parkeringen är gratis. Ibland pågår evenemang i Brunnsparken som påverkar möjligheten att parkera nära badet. Se evenemangskalendern för aktuell information om evenemang. Länk till annan webbplats.

Får jag ta med barnvagnen in?

Ja, det går bra. Brunnsbadet har dock inte möjlighet att ansvara för barnvagnar utan var och en får hålla uppsikt över sin vagn.

Får hunden följa med in?

Nej. Endast servicehundar får följa med in på badet.

Kan jag låsa in mina värdesaker någonstans?

Ja, utanför omklädningsrummen finns värdeskåp, men du måste ta med eget hänglås. Det kan hända att alla skåp är upptagna så vi rekommenderar att man tar med sig så lite värdesaker som möjligt.

Finns det omklädningsrum?

Ja, det finns omklädningsrum med dusch och toaletter inom området.

Glömde du något?

Glömde du något på Brunnsbadet kan du kontakta kassan på telefon 0457-61 75 59 (svarar i mån av tid). Kvarglömda saker räknas som hittegods och behandlas av Hittegodslagen. Länk till annan webbplats.

Får jag ta med mig min uppblåsbara krokodil?

Nej, inga badleksaker får tas med in på badet.

Får vi ta med egen matsäck in?

Ja, det går bra men lämna glasflaskor och glas hemma. Det finns också en kiosk inne på badet som säljer glass, dricka och lättare förtäring. Kiosken drivs av Ronneby Simsällskap.

Finns det skötrum?

Ja, det finns ett skötrum i entrébyggnaden.

Finns det mikro att värma barnmat i?

I kiosken kan ni få hjälp med att värma barnmat, eller kontakta personalen.

Varför får jag inte bada med bomullsplagg?

Att bada i bomullskläder påverkar reningen av vattnet. Bomullsfibrerna kapsla in bakterier som kommer ut i badvattnet. De avger dessutom fiberer om du badar med dem. Det gör att vattnet blir förorenat och reningssystemet blir mer belastat.

Hur varmt är det i vattnet?

På RonnebyLive kan du gå in på kartan och se hur varmt det är i vattnet på Brunnsdaget varje dag. Klicka här för att komma till Ronneby Live. Länk till annan webbplats.