Om skolan

Kallingeskolan F-6 ligger centralt i samhället och är en grundskola med autistgrupp samt en grundsärskola 1-6.

Vi delar skolbyggnad med Kallingeskolan 7-9 och grundsärskola 7-9. På skolan finns en väl utrustad musiksal där det finns möjlighet att spela många olika instrument. Vi är stolta över vårt väl uppbyggda skolbibliotek som ligger i anslutning till Kallinge bibliotek. Vi är också väldigt glada över att ha nära till natur och idrottsanläggningar.

På skolan finns en uppskattad fritidshemsverksamhet. Vi erbjuder olika aktiviteter - bad, skapande verkstad och utedagar. Här händer det många spännande saker!

Skolans vision

Skolans vision är ”alla känner sig sedda och har kunskap och mod att möta världen”.

Naturen nära och bra resurser

Vår skola har naturen inpå knuten och promenadavstånd till bl.a. Lönnamohagen och Skärsjön.

På vår skola har vi en välutrustad musiksal, en stor idrottshall och en simhall. Vi har ett teknikhus där slöjd och hemkunskapssalar är inhysta. I skolans lokaler ligger också vårt välsorterade bibliotek. Under vintersäsongen åker vi skridskor i ishallen varannan vecka. Varannan vecka simmar vi.

Alla årskurser har en smartboard i klassrummet. De årskurser som har tillgång till mer än ett klassrum har även en projektor.

På skolan jobbar vi med ”Trivselledarprogrammet”. Elever i klass 2-6 är utsedda till trivselledare (se fliken trivselledare).

På vår skola har vi lärare med hög kompetens och behörighet.