Artikeln publicerades 1 juni 2026
Konstsommar på Kulturcentrum
Under sommarlovet arrangerar Kulturcentrum Ronneby konsthall Konstsommar 2026 och välkomnar deltagare i alla åldrar. Varje onsdag, från 17 juni till 5 augusti, erbjuds handledda drop-in-aktiviteter mellan klockan 11 och 15. Under ordinarie öppettider finns även möjlighet för självständigt skapande i Öppna verkstaden och vid Runda bordet i konsthallen. Det är fri entré.

Programmet för onsdagarna varierar från vecka till vecka och leds av inbjudna konstnärer samt Kulturcentrums pedagoger. Under sommaren kan man bland annat måla, teckna, arbeta med gips och lera, trycka grafik eller testa allt som kan skapas med garn, tråd och snöre.
För det självständiga skapandet utanför onsdagarna står Runda bordet och Öppna verkstaden redo. Hit kan du komma varje dag under Kulturcentrums öppettider. Här finns material framlagt för att skapa collage eller teckna med tusch under hela sommaren.
Skapande aktiviteter under Konstsommar sker över generationsgränserna. Oavsett ålder eller tidigare erfarenhet är man välkommen att slå sig ner och skapa en stund.
Se mer information om samtliga aktiviteter här. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

