Artikeln publicerades 12 maj 2022

Ledig tjänst

AB Ronnebyhus söker Marknadsadministratör

AB Ronnebyhus är ett allmännyttigt fastighetsbolag som äger och förvaltar strax över 2 000 lägenheter och 45 lokaler. Fastighetsbeståndets totala uthyrningsbara yta är ca 136 000 kvm och fördelat på 126 000 kvm lägenheter och 16 000 kvm lokaler. Vi är ca 35 medarbetare som utvecklar verksamheten till en decentraliserad, kundnära och miljöanpassad bostadsförvaltning.

Om tjänsten
Som marknadsadministratör hos AB Ronnebyhus är du en nyckelperson med ansvar för den dagliga kontakten med våra befintliga och potentiella hyresgäster. Arbetet är omväxlande, socialt och självständigt med stor frihet att lösa de utmaningar du ställs inför.
Du kommer ingå i AB Ronnebyhus avdelning för ekonomi, marknad och administration och är underställd ekonomichefen. Gruppen består av ytterligare en marknadsadministratör, en koordinator samt två ekonomer.

Arbetsuppgifter
I ditt arbete kommer du främst att arbeta med service och kundkontakter samt intern och extern kommunikation. Du blir även delaktig i marknadsföring med hantering av sociala medier.
Dina arbetsuppgifter består bl.a. av:
*administration och kundtjänst inom uthyrning och uthyrningsfrågor
*service i reception
*nyckelhantering
*delta i och utveckla informationsflödet både internt och externt

Utbildning och kompetens
Du har minst en avslutad gymnasial utbildning där en administrativ utbildning eller motsvarande erfarenhet är meriterande. Vi ser att du har en arbetslivserfarenhet som vi bedömer är till stor nytta för att avgöra din vana vid kundkontakter och serviceyrket. Det är meriterande med utbildning inom hyresjuridik. Du har ett stort intresse av att lyfta blicken över hela företaget för att kunna avgöra vad som kan och bör kommuniceras till våra kunder genom olika informationskanaler. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig väl både i tal och skrift på svenska och engelska. Körkort B är ett krav.

Personliga egenskaper
Att vara marknadsadministratör hos Ronnebyhus kräver att du är serviceinriktad och genuint intresserad av människor. Du har förmågan att skapa goda relationer med såväl hyresgäster som arbetskamrater och hittar gärna nya vägar för samarbete med andra inom organisationen. Eftersom du är en av de första personerna som våra bostadsintressenter möter kräver tjänsten både integritet och affärsmässighet. Du tycker om ordning och reda och att upprätthålla en korrekt uthyrningsprocess och har även en mycket god datorvana. Att delta i och driva arbetet framåt i bolaget både i den digitala kundprocessen men även genom att generellt komma med nya idéer kring förbättringar ser du som en naturlig del i ditt arbete. Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande men hur du är som person är av största vikt för tjänsten.

Anställningsvillkor
Heltid. Tillsvidareanställning. Tillträde snarast. Anställningen inleds med 6 månaders provanställning.

Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV och ett personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 31 maj 2022. Har du frågor är du välkommen att kontakta Caroline Jönsson, ekonomichef, 0457-61 70 55.

Din ansökan skickar du till info@ronnebyhus.se

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.