Artikeln publicerades 26 mars 2026

Naturbruksdag med kosläpp 18 april

Äntligen är våren på gång och vi släpper ut våra kor efter en lång vinter! Den 18 april klockan 11:00 slår vi upp portarna till Rosa och hennes väninnor.

Den 18 april klockan 09:00 är ni välkommna till oss på Blekinge Naturbruksgymnasium på vår Naturbruksdag.

11:00 slår vi upp portarna till Rosa och 80 hennes väninnor.

Förutom kosläppet finns det möjlighet att åka hölass bakom traktor, ponnyridning, åka häst och vagn, provsitta traktorer och skogsmaskiner, se riduppvisningar med skolans hästar och mycket mer. Det bjuds på mjölk och bulle så långt lagret räcker.

Träffa skolans unga entreprenörer och deras UF-företag, sista chansen att handla av deras fantastiska produkter.

Det kommer att finnas försäljning av fika, grillad korv och annan försäljning från alla de olika företagen som kommer att vara på plats.

Gott om parkering finns och Lions hjälper till.

Fri entré

Välkomna till oss på Blekinge Naturbruksgymnasium

Kor