Artikeln publicerades 11 juni 2020
Därför är nöjda hyresgäster viktiga för Ronnebys invånare
AB Ronneby Industrifastigheter får höga betyg i Nöjd Kund Index av sina hyresgäster – år efter år. Men varför tycker företagarna om ABRI? Och varför vinner du som kommuninvånare på det?
− Vi ville höra efter mer noggrant vad som finns bakom siffrorna kundundersökningen ger. Därför har vi intervjuat några kunder och bett om deras ärliga kommentarer, säger Paula van Riessen, marknadsansvarig på ABRI.
Service, flexibilitet och stabilitet är ABRI:s ledord, och just dessa värden framhävs positivt i kundundersökningen. Att ABRI ställer upp ”i alla väder” och ”följer med våra behov”, som kunderna säger i filmen, är extra viktigt i coronakrisens spår.
− Av de 65 procent av företagen som svarade i undersökningen ger 86 procent oss högsta omdömet på frågan om de vill hyra av oss igen, säger Dennis Robérteus, vd på ABRI.
− Klart vi blir glada av de höga betygen vi får av våra kunder, de är ju våra viktigaste marknadsförare. Vi jobbar med service och har väldigt många industrifastigheter. För att fylla upp dem måste vi ha nöjda kunder.
− Vi är ofta ute på plats och lyssnar av våra kunders behov: Vill de växa, behöver de bli mindre, finns det någonting de behöver i lokalen för att det ska gå bättre för deras företag?
− Det blev ju särskilt påtagligt och aktuellt när coronas effekter slog till. Vi gör allt för att finnas som en partner, i goda tider såväl som i sämre, förklarar Paula van Riessen. Hon uppmanar alla företagare som har behov av lokaler i Ronneby:
− Vi har plats för ditt företag, kontakta oss så hjälper vi dig!