Artikeln publicerades 20 oktober 2016

Guldeken 2016

Blekinges näringslivsgala Guldeken arrangerades den 7 oktober i Karlshamn.

Den 7 oktober arrangerades Blekinges näringslivsgala Guldeken i Karlshamn.

Galan inleds på Stadsteatern i Karlshamn med mingel, prisutdelning, musik och underhållning. Kvällens konferencier och ciceron var skådespelaren och komikern Johan Wester från TV-succén Hipp Hipp. Med på Guldeken var landshövding Berit Andnor Bylund som diskuterade utvecklingsfrågor för länet i en paneldebatt och även presenterade priset för årets Bästa Blekingeföretag.

Vinnare Guldeken 2016

Made in Ronneby

Riflex Film

Motivering: Att både produktutveckla och specialanpassa på en snabbt föränderlig marknad, under hård konkurrens, är imponerande. Särskilt när sortimentet spänner från filmdukar till förpackningar. Med sitt varumärke bidrar företaget till att sprida Ronnebys namn utanför landets gränser.

Årets Blekingeambassadör

Malin Karstensson, Mimou

Motivering: Ständigt på tapeten med ett eget uttryck som rör sig i gränslandet mellan skandinavisk enkelhet och kontinental lyx. Varumärket som står för hållbarhet, ärlig design och noggrant utvalda material, har spridit sig som ringar på vattnet från Ronneby och ut till butiker i hela Sverige. Dessutom redan prisbelönt två gånger för Sveriges Bästa Design.

Årets bästa Blekingeföretag

Stål & Rörmontage.

Almi:s pris Årets Marknadsförare

Karlskrona Lampfabrik

Årets Unga Entreprenör

Louise Lindén

Bästa uppstickare

Restaurang Skeppsgossen AB

För er information och för att läsa motiveringarna, klicka här: Guldeken Länk till annan webbplats.