Artikeln publicerades 14 september 2015

Guldeken till Ronneby 2 oktober

Guldeken är näringslivsgalan som belönar goda prestationer i Blekinge under festliga former. I år tar festligheterna plats i nyrenoverade Blekinge Convention Center den 2 oktober på Ronneby Brunn.

ÅRETS MARKNADSFÖRARE

Till Årets Marknadsförare kan utses enskild person, företag, organisation eller ideell förening inom Blekinge län som under året gjort dokumenterat skickliga marknadsföringsinsatser vilka resulterat i ökad kännedom och förstärkning av det egna varumärket. Det är en styrka om insatsen bidrar till att öka intresset för verksamheten utanför länets gränser.

ÅRETS BLEKINGEAMBASSADÖR

En person som på ett förtjänstfullt sätt har verkat för Blekinge. Insatsen kan gälla att göra Blekinge och det som finns i länet känt. Det kan också gälla en person som genom att vara framgångsrik i sitt arbete utgjort en god förebild och därmed förbättrat bilden av Blekinge.

BÄSTA UPPSTICKARE

En särskild insats som är värd att uppmärksammas. Företaget, personen eller insatsen sticker ut från mängden.

BÄSTA BLEKINGEFÖRETAG

Bästa Blekingeföretag ska visa upp utmärkta resultat i förhållande till övriga blekingeföretag. De ska också ha någon form av ”spets”: intressant produkt eller tjänst, tydlig profil på marknaden och/eller unik produktionsmetod så väl som att vara ett gott exempel inom företagsvärlden och kunna uppvisa långsiktig eller/och snabb tillväxt. Det går inte att nominera till Bästa Blekingeföretag då nominerade utses enligt särskilda kriterier av utvald jury.

MADE IN RONNEBY

Ett Ronneby-företag som utmärkt sig speciellt vad gäller satsning på exportmarknaden. Det går inte att nominera till Made in Ronneby då vinnaren utses enligt särskilda kriterier av Ronneby Kommun.

Läs mer på guldeken.com