Artikeln publicerades 13 september 2012

Tack! våra entreprenörer i Telefonen

Vi är mycket glada och stolta över det arbete som utförts i kvarteret Telefonen under sommaren. Exempelvis har 60 500 golvplattor till Flextronics monterats på tre veckor - mitt under industrisemestern. Det, och mycket annat visar på hängivna och duktiga entreprenörer. Tack!

Flextronics kommer att vara helt inflyttade till den 1 oktober. Den första produktionslinan, lina blå, har redan kommit igång och det allra första kortet producerades den 22 augusti, ett historiskt ögonblick! Flextronics lokaler iordningsställs fortlöpande och flytten in sker parallellt. Det innebär att man flyttar in, producerar och bygger – samtidigt.

I oktober kommer hela arbetsstyrkan på 350 personer att vara på plats och då kommer det att arbeta cirka 650 personer totalt i fastigheten Telefonen, nästan lika många som på LM Ericssons tid!

Flextronics har sin huvudentré med reception mot Ronnebyån. På var sin sida om entrén ligger kontor för utvecklingsavdelningen och företagsledningen. Hela produktionen är samlad på plan två.

Det har vissa dagar varit svårt att hitta parkeringsplatser i kvarteret. Vi försöker att på så bra sätt som möjligt finna lösningar tills dess att alla nya parkeringar är färdigställda. Vi ber om ursäkt för eventuella besvär som kan ha uppstått.

*Call4U i nya fräscha lokaler* I dagarna flyttar Call4U sin verksamhet till nya, fräscha och anpassade lokaler. Bolaget har nu sin entré mot ”den nya framsidan”, Angelskogsvägen och infartsrondellen.

*STAC växer med ca 500 m²* Vi håller på att bygga ut STAC:s lokaler. Här kommer det att finnas fler behandlingsrum, kontor, ett förlängt gym och en ny träningssal. Lokalerna invigs den 15 september.

Softat mysigt hos Wellness Omklädningsrummen hos Wellness Studio har fått en helt ny ytfinish. Gymbesökaren möts av en sober SPA atmosfär med softad belysning.